15 aug 2014

PHILIPS | SENSEO UP & RECEPT IJSKOFFIE

Ik hou van een kopje heerlijke koffie. Eigenlijk de hele dag door, maar ik prefereer geen ultra straffe kop. Mild met een romige afdronk en een heerlijk schuimlaagje : that's my favorite! Midden juni, toen we de sleutel van ons huis kregen, besloten we om de Philips Senseo Up in onze woning te zetten zodat we koffie konden drinken terwijl we allerlei verf- en kluswerkjes uitvoerde. Inmiddels twee maanden later kan ik zeggen, dat ik mening tasje koffie verder ben. Benieuwd naar mijn mening over dit toestel?


De Senseo Up is het laatste nieuwe model in het Senseo gamma en heeft iets of wat weg van de Nespresso Pixi. Na-aperij of niet, ik vind het er wel leuk uitzien. Het compacte design past in iedere keuken vanwege het compacte formaat (22,6 cm hoog). En neemt hierdoor maar weinig plaats in beslag.

Het toestel is enorm gebruiksvriendelijk. Je hebt twee toetsen: een grote kop koffie of een kleintje. Het enige wat je moet doen, is hierop drukken en dat is ook meteen de aan knop. Uitschakelen moet niet, dat gebeurt automatisch om energie te besparen. Handig, toch? 

Ik heb de vergelijking gemaakt met een Nespresso Pixi (die ikzelf ook heb) en de Senseo Up heeft langer tijd nodig om op te warmen, maar loopt in vergelijking met de Pixi wel sneller door. Dus uiteindelijk is je kopje koffie sneller klaar. Het toestel zelf kost net geen 90 euro en daarnaast zijn de koffiepads tegenwoordig overal te koop. Iedere supermarkt heeft ze standaard in het assortiment, zelfs de Hema verkoopt er, zag ik eerder deze week.


Recept ijskoffie
- kopje Senseo (afgekoeld)
- bolletje vanille ijs
- scheutje melk
- scheutje likeur (Baileys, Tia Maria, Amaretto, ...)
- scheutje hazelnoot siroop
- slagroom
- kaneel om over de slagroom te strooien

Verkrijgbaar bij de elektrozaak. Prijs per stuk 89 euro.

Beauty Treasures

1 opmerking:

  1. Midden juni, toen we de sleutel van ons huis kregen, besloten we om de Philips Senseo Up in onze woning te zetten zodat we koffie konden ... senseoup.blogspot.de

    BeantwoordenVerwijderen