16 aug 2014

KLEURANALYSE BIJ COLSTYGO

Bij de start van mijn vakantie liet ik voor het eerst een kleuranalyse uitvoeren. Je hebt er misschien wel al van gehoord dat iemand te samen met jou gaat ontdekken welk type je bent. Kleuren kunnen je eigen ik versterken doordat ze jouw helemaal kunnen opfleuren. Zelf was ik razend benieuwd om te ontdekken welke tinten mij nu helemaal doen stralen. 


Colstygo is een jong bedrijf in Limburg waar ik op visite ging voor de kleuranalyse te laten doen. Ik voelde mij er meteen op mijn gemak. In het begin worden enkele vragen overlopen zoals welke kleur ogen, haar, ... heb je. Er wordt gekeken naar de ondertoon van je huid etc. Het geeft al een eerste indicatie, maar uiteraard zijn de kleurdoeken bepalend. Je wordt ook volledig ontschminkt zodat make up geen beïnvloedende factor kan zijn. Qua reinigingsproducten werkt Colstygo samen met Phyto 5. Een merk dat ik totaal niet kende, maar wat mijn interesse wel wist op te wekken.


Telkens worden vier doeken uit dezelfde kleurgroep zo dicht mogelijk bij je gezicht gehouden, om na te gaan welke tint je gezicht laat spreken. Sommige kleuren spraken voor zich, bij anderen vond ik het dan weer moeilijk om zelf te zien. Uit de analyse blijkt dat ik een zomertype ben en vooral pas bij gedempte kleuren. Ik vond het verrassend, het was niet hetgeen ik op voorhand zelf gedacht had. 



Na het analyserend gebeuren werd een dagmake up aangebracht met het merk Mineralogie. Een make up merk gebaseerd op mineralen. Al lijkt die trend grotendeels gepasseerd, ik vond het toch leuk om kennis te maken hiermee. De make up bleef natuurlijk ogen en voelde comfortabel aan op de huid. Zelf ben ik gewoon om wat meer opgemaakt door het leven te gaan, maar je kan een make up zo zacht of zo hard aanzetten zoals je zelf wil. 



Algemeen vond ik het een fijne ervaring, leuk om de kracht van kleuren te ontdekken. Ik hou zeker de tinten waarmee ik het beste pas in mijn achterhoofd. Maar het zal voor mij geen bepalende factor worden om een kledingstuk in een andere kleur niet te kopen. 

Heb jij al eens een kleuranalyse laten uitvoeren? 

Beauty Treasures

5 opmerkingen:

  1. Lijkt me echt HEEL interessant om te doen, ik ben echt benieuwd wat er bij mij zou uitkomen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb dat ook al eens laten doen en ik ben een wintertype :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het ook bij Colstygo laten doen en ben nog steeds heel tevreden erover!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. This looks like fun! I've read about services like this, but I didn't know you could get it done in Belgium! I roughly know what colors work better for me, but it probably never hurts to have my suspicion confirmed ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het lijkt me zo leuk om een keer een kleurenanalyse uit te voeren! Ben heel benieuwd welke kleuren bij mij passen.

    BeantwoordenVerwijderen