18 aug 2014

FOOD | GAZPACHO

Ik ben dol op het uitproberen van nieuwe recepten. Toen een paar weken geleden mijn tante langskwam met een kom verse gazpacho was ik meteen verzot erop. Ook al loopt de zomer bijna op zijn einde en heb je misschien minder nood aan een verfrissing. Ik wou toch graag dit receptje nog met jullie delen.


Benodigdheden per persoon

- 1 teentje look
- 1 kleine ui
- 1 tomaat
- 1/2 komkommer
- 1 paprika
- 1 snede brood
- 1 eetlepel olie
- 1 eetlepel wijnazijn

Hoe ga je te werk?

- Week het brood in kommetje met water.
- Versnij de uit, de tomaat, de komkommer en de paprika in fijne blokjes.
- Knijp het brood uit zodat je geen overtollig water meer in het brood zitten hebt. De bedoeling is, dat het brood mals is en zo dadelijk zorgt voor de nodige binding
- Mix alle groentjes te samen met het teentje look, het brood, de olie en wijnazijn tot een gladde massa.
- De soep wordt het beste zo koud mogelijk geserveerd.

Heerlijk! Zelf hou ik niet van paprika (mijn maag verdraagt dit niet goed) dus deze laat ikzelf weg, vandaar dat mijn gazpacho op de foto licht oranje is van kleur. Een gazpacho is geschikt om te serveren als hapje, maar ook als lunchgerecht. En past bovendien prima in een dieet!

Beauty Treasures

5 opmerkingen:

  1. Bah, koude soep, niks voor mij, geef mij maar een goeie hete kom :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gazpacho is lekker op warme dagen. Ik denk dat ik het receptje ga bewaren tot volgende jaar als het nog eens warm wordt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh heerlijk, en eigenlijk helemaal niet moeilijk te maken dus ik moet het toch ook echt eens gaan proberen :) Toen we op vakantie waren in Spanje was er elke dag gazpacho te kiezen en ik heb het ook werkelijk elke dag dat ik daar was gegeten (als klein hapje weliswaar), maar zo yum!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad niet moeilijk, op 15 minuutjes heb je dit soepje wel klaar.

      Verwijderen