11 jul 2014

LE PETIT MARSEILLAIS | ANTI CELLULITE OLIE & VERSTEVIGENDE MELK

We zitten pal in de zomer maanden, ook al merken we nu met dat grijze, druilige weer er niet veel van. Ik kreeg van Le Petit Marseillais 120 dagen voor de zomer van start ging twee fijne bodyproducten in de bus ter review. Le Petit Marseillais is een heerlijk merk dat intussen mijn hart veroverd heeft en nieuw in hun gamma zijn de tonifiërende anti-cellulite olie en de verstevigende lichaamsmelk. Perfect om je lichaam klaar te stomen voor de zomer. Het Franse merk liet zich inspireren door de gebruiken van Mediterraanse vrouwen. Hun massagerituelen en recepten bomvol met natuurlijke oliën worden generatie op generatie doorgegeven. Ik ging de uitdaging aan, benieuw naar mijn mening over de producten?


Ik grijp sneller naar een bodylotion dan naar een olie. Echter dat is puur persoonlijke voorkeur. Ik vind het prettig als een body product snel door de huid opgenomen wordt vandaar mijn voorkeur. De verstevigende lichaamsmelk zit in een handige pompflacon, wat ik een groot pluspunt vind. Handig, hygiënisch en gemakkelijk. De lotion is niet te dik van textuur waardoor je het product makkelijk kan verdelen en uitsmeren op de huid. De smeltende textuur voelt aangenaam aan en laat een verfrissend gevoel na. Net als de geur die behoorlijk verkwikkend werkt. Heerlijk, zeker in de zomer! De drie belangrijke ingrediënten zijn: sesamolie voor de hydraboost, groene thee voor de verstevigende werking en steranijs om te tonifiëren. 



De anti-cellulite olie bevat een hele boel geconcentreerde oliën. Even sprayen, meestal doe ik dit in mijn handpalm, en vervolgens aanbrengen op de probleemzones. Bij de meeste vrouwen zijn dat de dijen, bovenbenen, billen, maar ook buik en armen kunnen hierbij horen. De geur is net als bij de lichaamsmelk heerlijk verfrissend dankzij de citrusolie in combinatie met de steranijs voor de tonifiërende werking. En wederom groene thee voor de huid te verzachten en te verstevigen. De olie masseert fijn en het is ook een aangename olie om mee te werken. Even goed masseren en het overtollige laat ik gewoon gedurende de nacht intrekken. Ik moet toegeven mijn huid voelt de ochtend erna heerlijk zacht en gehydrateerd aan. 


tjsok vol heerlijke oliën zoals soja-, citrus- , steranijs-, zonnebloemolie


Je kan de producten gecombineerd gebruiken, maar ook zeker als aanvulling op elkaar afwisselend. Mijn huid voelt gehydrateerd en zacht aan na gebruik. Helaas heb ik niet iedere dag trouw de olie gesmeerd waardoor ik moeilijk over het anti-cellulite effect kan oordelen. Maar ik ben wel van mening dat een goede drainerende massage werkt op cellulite! Let goed op, als je tijdens het inmasseren van een anti-cellulite product merkt dat het gevoelig is. Dan moet je zeker niet stoppen, maar net doorgaan. De plaatsen waar je merkt dat het gevoelig is, zijn net die plaatsen waar de vetophoping geconcentreerd is. Door te masseren maak je het vetweefsel los en wordt het minder en kleiner. Tips hoe je best jezelf een anti-cellulite massage geeft vind je hier. De lichaamsmelk gebruikte ik enkele keren per week na het douche. Intussen is deze meer dan half weg. Ultra voedend vind ik de lichaamsmelk niet, maar het hoofddoel is dan ook op een ander aspect gericht. Pluspunt: beide producten ruiken lekker, maar het ingrediënt parfum staat als één van de laatste vermeld op de INCI lijst. Heerlijk, die natuurlijke geur afkomstig van oliën en extracten.

Te koop bij de drogisterij. 
Tonifiërende anti-cellulite olie 150 ml - 9.99 euro
Verstevigende lichaamsmelk 250 ml - 5.99 euro

Beauty Treasures

3 opmerkingen:

  1. Ik vind nergens met de verstevigende body lotion, groene fles, van le petit marseillais hier in knokke heist. Kan u mij soms helpen aub waar ik die nog kan kopen. Bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb even gekeken op de website van Le Petit Marseillais en ik zie deze bodylotion er niet meer tussen staan. Dus ik vrees ervoor dat ze deze niet meer verkopen.

      Verwijderen