31 jul 2014

BRONZER TIME

Mijn kreet naar een sunkissed look zit tegenwoordig vooral verpakt in een rond poederdoosje. Tijd om heerlijk te genieten van het lekkere weer zit er niet in vanwege de drukte die de verhuis met zich meebrengt. Maar hey, ik klaag niet! Ik heb enkele prachtige exemplaartjes in huis die mij een uitstraling geven net alsof ik een weekje vakantie erop zitten heb. Say hello to my favorite bronzers.


Laten we starten met de meest budgetvriendelijke bronzer van het merk ELF. Dit contourblush en bronzing duo vind ik geweldig. Niet alleen vanwege de fijne prijs, maar de kwaliteit van zowel de blush als bronzer zijn prima. De bronzer is niet mat-mat, maar bevat een heel subtiele shimmer die in werkelijkheid amper zichtbaar is. De bruine tint leent zich ook als contour powder.


De Maxi Delight bronzer van Bourjois is een grote ronde bronzer. Hier kom je ontzettend lang mee toe. De bronzer geeft je een mooi bonne mine effect en zorgt voor een natuurlijke uitstraling het hele jaar door. De textuur is fijn, makkelijk aan te brengen en de bronzer zelf ruikt hemels naar chocolade! Persoonlijk zou ik deze bronzer niet snel gebruiken om te contouren, vanwege de gouden glansdeeltjes die in de bronzer verwerkt zijn. Ik gebruik deze bronzer niet dagelijks, maar eerder voor feestjes. 's Avonds bij het vallen van de avond zorgt deze bronzer voor het prachtigste resultaat.


Mag het wat meer luxueus zijn? Dan zijn de bronzers van Guerlain een echt hebbeding. Guerlain staat gekend vanwege hun Terracotta lijn en terecht! De producten zijn niet alleen beeldschoon om naar te kijken, ze werken ook nog eens super fijn. Dit jaar verwent het Franse merk ons met twee limited editions. Terra Tropica is het lichte zusje van Terracotta Sun Celebration. Beiden combineren blush met bronzer, waarbij je de blush en bronzer apart kunt gebruiken, maar ook evengoed te samen voor een zonnige blos. Terra Tropica is zeer zeker geschikt voor lichte huidtypes, terwijl Terracotta Sun Celebration jezelf klaar stoomt voor een intensere look. Het luxueuze zit niet alleen in de look van het product en de verpakking, maar deze poedertjes zijn ook geparfumeerd. Terra Tropica neemt je mee naar zonnige oorden dankzij tiaré bloemen en het luchtje aan de Terracotta Sun Celebration is afkomstig van viooltjes. Beiden zijn mat, behalve de eerste keren dat je de bronzer gebruikt vanwege de overspray (zon).



Intussen staan van een tweetal bronzers uitgebreide reviews online, over de Terra Tropica mag je een dezer dagen nog een review verwachten.




ELF contourblush en bronzing duo - te koop via de ELF website - 4 euro
Bourjois Maxi Delight bronzer -  te koop bij de drogisterij - 13.99 euro
Guerlain Terra Tropica l/e - te koop bij Planet Parfum - 65.97 euro
Guerlein Terracotta Sun Celebration l/e - te koop bij de parfumerie - 70 euro 

Welke bronzer is jouw favoriet?


Beauty Treasures

7 opmerkingen:

  1. Ik ben gek op bronzers! Mijn favoriet is de Laguna bronzer van Nars :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb al een aantal bronzers in men collectie zitten , maar men oog valt nog op de Bourjois bronzer :D
    Ik moet binnenkort de bruidsmakeup van men toekomstige schoonzusje doen , maar voor haar ben ik op zoek naar een meer creme to powder bronzer. Ze heeft een erg droge huid en krijgt snel last van jeuk wanneer er poeders op haar huid worden aangebracht. Enig idee welke ik kan proberen ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goede vraag, ik weet dat vorig jaar Bourjois een primer/bronzer in hun gamma had dat wel crème textuur had. Maar ik denk dat dat een limited edition was. Voor de rest ken ik niet meteen een merk dat een cream to powder bronzer verkoopt. Moeilijk hé zo dingen uitzoeken voor de trouw van je schoonzusje.

      Verwijderen
  3. Jaloers op je Guerlain bronzers! <3 Vind ze altijd zo prachtig, maar zo prijzig helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk artikel, heb eentje van Catrice die heel mooi mat is! X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey wacht eens even... toen ik je vorige week zag was dat prachtig tintje fake? Wow Steffie dat heb je dan wel heel mooi en goed gedaan! Je zag er super uit!

    BeantwoordenVerwijderen