20 jun 2014

OPGEBRUIKT & KLEINE REVIEW #12

Het is weer tijd voor een beauty vuilnis update. Ik heb de voorbije 1,5 maand weer flink mijn best gedaan en met enige trots mag ik wel zeggen dat ik alle producten helemaal opgebruikt heb.

Laten we starten in orde van grootheid. Zoals gewoonlijk zitten er weer enkele staaltjes tussen de vuilhoop. The Body Shop tea tree facial wash voor de onreine huid is een reiniger met de typische tea tree geur. Schuimt best wel lekker, maar is niet meteen een product dat 100% bij mijn huidtype past. Vandaar dat is deze ook niet ga aanschaffen. De Perricone MD Face Finishing Moisturizer is een dagcrème van een merk dat verkocht wordt bij Parfuma. De textuur van de dagcrème vond ik fijn, maar in combinatie met make up werd de crème helaas rulig. Dus idem dito geen product dat voor mij aankoop waardig is. De Caudalie Vinosource SOS Morning Eye Rescue (review) is een oogcrème die ik heel lang en graag gebruikt heb. Beviel me goed, helaas vond ik de geur van het product iets minder. Gelukkig verdween deze vrijwel onmiddellijk.


En dan hebben we natuurlijk ook producten van een iets groter formaat oa The Body Shop eau de toilette Love Etc... Sun Kiss (review). Een limited edition geur van een tweetal jaar geleden. Fris en zomers tegelijk, maar bleef helaas op de huid niet heel lang hangen. De Ici Paris XL eye make up remover (review) heb ik al meermaals gekocht. Prima product en vooral het formaat vind ik handig om mee te nemen op vakantie/een weekendje weg. 

Een iets ander beauty product is Sunshot: een drankje dat je drinkt voor je in de zon gaat. Het zou het bruiningsproces stimuleren en je van binnenuit hydrateren. De smaak deed mij denken aan kokosnootwater (verfrissend mits je het op voorhand in de koelkast zet). Nu of het ook echt werkt, weet ik niet met zekerheid. Aangezien je ongeacht of je dit inneemt of niet, bruint zodra je in de zon gaat. Dus of mijn bruiningsproces nu intenser was, blijft voor mij onduidelijk... . Dit drankje is oa te koop via de webshop JohnBeerens.com. Overigens nog een parfumstaaltje van Dior


De volgende rangorde start bij Lush Snowfairy (review). Een klassieker van Lush tijdens het eindejaar. L'Oréal Professionnel Chroma Care (review) is een bijzonder product. Het is een conditioner met kleurpigment. De ideale manier om tussen twee kleuringen je tint even op te frissen. 

Garnier Miracle Skin Perfector BB crème (review) was één van de eerste BB crèmes op de markt. Deze is geschikt voor de normale huid, maar tegenwoordig heb je ook nog andere varianten. Ik gebruik heel graag een BB crème, alleen deze bevat redelijk wat glans. Waar  je natuurlijk wel van moet houden. De paarse verpakking is van mijn Lady Speed Stick (review). Jammer dat deze op is, want dit vond ik een hele fijne deo. 


Tot slot nog enkele grote verpakkingen. Dermalogica Special Cleansing Gel is een gezichtsreiniger die fijn werkte vooral onder de douche. Dan kan je heerlijk in combinatie met water je gezicht opschuimen zonder dat je de huid uitdroogt. Een favoriet van mij is de Vichy Pureté Thermale 3 in 1 (review). Naar mijn menig een geweldige micellaire lotion, hier komt zeer snel een opvolger voor. Garnier bodylotion voor onder douche viel tegen. Niet alles kan even geweldig zijn, maar dit is voor mij zeker geen rebuy. Ik juich altijd voor fijne, budgetvriendelijke douchegels. Deze van Dove (review) is er zo eentje met de nodige verzorgende elementen. 

De Pantene Blijf Jong 7 shampoo (review) reinigde met de nodige zachtheid mijn haren, maar over de anit-age werking van het product blijf ik nog steeds sceptisch. En als allerlaatste de Sensodyne Rapid tandpasta die echt werkt als je gevoelige tanden hebt!

Zoals je ziet heb ik goed mijn best gedaan, want van bijna alles (op enkele producten na) staat er een review online. Ik probeer ook effectief van het grootste deel dat ik gebruik een review te schrijven. Om jullie op deze manier met zoveel mogelijk producten te laten kennismaken. En natuurlijk jullie een idee te geven wat mijn mening hierover is.

Beauty Treasures

4 opmerkingen: