10 apr 2014

LUSH | REVIEW BRAZENED HONEY MASKER

Een tijdje geleden ruilde ik vijf zwarte potjes in voor een gratis vers gezichtsmasker. Ik vind het een geweldige service van Lush en voor mij de ideale manier om kennis te maken met het vers masker Brazened Honey. Na wat wikken en wegen was mijn keuze snel gemaakt. 
Lush Brazened Honey

Lush heeft verschillende maskers in het assortiment die wekelijks vers gemaakt worden en slechts beperkt in duurtijd houdbaar zijn. De Lush medewerker omschreef Brazened Honey als de perfecte detox behandeling tijdens drukke en stressvolle periodes. De limoen, venkel en jeneverbes ontgiften. Terwijl de honing geneest en herstelt. 

Het masker heeft een specifieke geur. Ik vind het wel lekker ruiken, terwijl mijn vriend er maar niets aan vindt. Maar dat is natuurlijk smaak. Het masker bevat heel wat natuurlijke ingrediënten zoals rozemarijn, salie, peterselie, ... die zorgen voor de iets of wat kruidige geur. De fijngemalen amandelstukjes voorzien de huid van een stevige scrubbeurt. Ik vind het geweldig dat ik met één product twee dingen in één klap kan doen.
Lush Brazened Honey

Je kan het masker aanbrengen met een maskerpenseel of met je vingertoppen. Ik heb beiden geprobeerd en het lukt op beide manieren. Doordat je het masker continu in de frigo bewaart, zorgt het voor een heerlijk verkoelend effect op de huid. 

Ik breng het masker aan op een gereinigde huid en vervolgens ga ik ermee tv kijken. Maar het allerfijnste vind ik het, om ermee te douchen. Terwijl je doucht, komt er stoom vrij waardoor ik de indruk krijgt dat het masker nog beter kan inwerken. Ook het verwijderen ervan onder de douche is een stuk makkelijker. En kan ik ook meteen naar hartenlust mijn gezicht voorzien van een intens scrubbeurtje. Na ongeveer 10 minuutjes heeft het masker optimaal zijn werk kunnen doen en is het intussen ook wat harder geworden. Kaolin (klei) werkt ontgiftend en verfijnend de poriën, maar maakt ook dat je amper je gelaat nog kunt bewegen. 
Lush Brazened Honey

Na het afspoelen ziet mijn huid er stralend uit. Glowly en gezond is de perfecte omschrijving. Nog een likje (nacht)crème en mijn huid is weer helemaal opgekikkerd. Lang geleden dat ik nog zo enthousiast was over een masker. Je kan het masker zo'n 6 à 8 keren gebruiken. Dit product is een ware energiebooster voor mijn huid. Mijn meest geliefd product van Lush tot nu toe.

Te koop bij Lush. Brazened Honey  75 g - 11.65 euro.
Heb jij al eens een vers masker van Lush uitgeprobeerd?

5 opmerkingen: