23 apr 2014

FOOD | ZELF EEN MAYO SALADE MAKEN VOOR TUSSEN EEN BROODJE

Ik doe meestal mijn boodschappen op zaterdag - zoals bijna iedere werkende mens. Bijgevolg zijn zaterdagen een overrompeling. Ik heb het allemaal al geprobeerd: heel vroeg in de ochtend, in de voormiddag, rond de middag, na de middag en bijna tegen sluitingstijd. Er blijft altijd volk voor je staan bij de winkel. Aangezien ik in de maand maart iedere zaterdag naar de Wellness Academie ben geweest, had ik amper tijd om boodschappen te gaan doen. En maakte ik op zondag zelf mayo salades voor mee te nemen naar het werk of voor op zondag middag tussen een pistolet te eten. Vandaag twee super easy "receptjes" voor thuis zelf te maken. De kans is groot dat je deze benodigdheden gewoon standaard in huis hebt.


Zelfgemaakte tonijnsla
- een blikje tonijn 
- zilveruitjes
- augurk
- een klein beetje vers versneden ui
- peper
- zout
- mayonaise 

Giet het vocht van de tonijn af. En vervolgens is het enige wat je moet doen, alle ingrediënten mengen.

Zelfgemaakte eiersla
- twee hardgekookte eitjes
- peper
- zout
- mayonaise

Plet de eitjes en vervolgens mengen.

7 opmerkingen:

  1. Dat ziet er lekker uit! Leuke blog heb je. Ik volg je nu! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. eiersalade maak ik ook altijd zelf, veel lekkerder ! Peterselie erbij doen is ook lekker en een fijngesneden uitje ook ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeh, bij de eiersalade kan echt nog veel meer om het lekkerder te maken. Vooral bieslook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dit is heel basic, ik ga er aandenken om het volgende keer wat verse kruiden bij te voegen! Bedankt voor de tip!

      Verwijderen
  4. Ziet er lekker uit, zonder de tonijn dan voor mij ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goede tips! Ik probeer trouwens ook altijd boodschappen te doen als het rustig is haha, maar vaak is het bij ons zelfs doordeweeks op een ochtend nog hartstikke druk; denk dat dat komt doordat er ook veel oudere mensen in de buurt wonen en die hebben natuurlijk al pensioen dus geen 9-5 baan ofzo haha.

    BeantwoordenVerwijderen