18 mrt 2014

DAVITAMON | MULTIVITAMINE ZUIGTABLETS

Een gezond leven start met iedere dag gezond eten. Ik probeer mezelf zoveel mogelijk aan deze regel te houden door veel groenten en fruit te eten en door water te drinken. Vitamines zijn belangrijke voedingsstoffen die we uit onze voeding kunnen halen. Voor ons lichaam zijn deze vitamines, maar ook mineralen, erg belangrijk om goed te kunnen functioneren. Het zorgt voor onze stofwisseling, werking van het zenuwstelsel, sterke botten, ... . Maar daarnaast geeft het ons lichaam ook energie en weerstand. Iedereen ondergaat weleens een periode waarin het wat moeilijker gaat. Stress, vermoeidheid, lusteloosheid, gebrek aan energie etc steken dan al snel de kop op. Een vitamine - en mineralen complex kan je opnieuw een zetje in de rug geven.


Aangezien ikzelf de laatste tijd een druk en actief bestaan onderga, merk ik dat ik af en toe last heb van middagdipjes, 's avonds vroeg moe en noem maar op. Ik besloot een korte kuur multivitamine te nemen. Davitamon heeft een Multivitamine zuigtablet met een mix van mineralen en vitamines. 


In een doosje zitten 30 zuigtabletten waarbij de aanbevolen hoeveelheid per dag twee tabletjes is bij voorkeur te nemen tijdens of na het ontbijt. Je zou kunnen stellen dat een kuur ongeveer een halve maand omvat. Op werkdagen lukt het innemen van deze zuigtabletjes goed. Maar in het weekend durf ik het wel eens te vergeten. Het is een multivitamine complex met onder andere vitamine A, B, C, D, ... en mineralen zoals zink, ijzer, jodium, calcium, ... . De smaak is dik oké (rood fruit) wat maakt dat het innemen vlot gaat. Ik heb zelf geen problemen met het innemen van een (groter) pilletje. Maar als je het daar wel lastig mee hebt, is een zuigtab een handig alternatief.


Vitaminen kan je hoofdzakelijk halen uit gezond eten, maar uiteraard wanneer je voelt dat het wat moeilijker gaat. Kan je ter aanvulling gedurende een (korte) periode een kuur doen. Ik persoonlijk merk dat na een tijdje opnieuw meer energie krijg. En het helpt om moeilijkere periodes die fysiek en metaal toch heel wat vragen, door te komen.

Davitamon is te koop bij de apotheek
Davitamon Multivitamine zuigtabletten 30 stuks - 12.95 euro
Davitamon Energy 60 stuks - 21.95 euro
Davitamon Energy 90 stuks - 30.95 euro


Maak jij gebruik van vitaminen?

7 opmerkingen:

  1. Ik slik elke dag vitamine B, leuke blog heb je ik ga je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik neem iedere dag extra zink, voorgeschreven door de dokter omdat mijn nagels zo snel breken :D verder heb ik geen tekorten dus neem ik ook niets extra's bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik neem altijd een korte kuur als ik bijvoorbeeld uit ben gegaan. Dat vergt veel van mijn lichaam, en als ik van tevoren, tijdens en na het uitgaan een paar vitaminepilletjes neem, wordt mijn kater veel minder erg.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou ook weer is terug een kuur moeten doen. Deze klinken wel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kan wel eens handig zijn, een vitaminekuur :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik neem altijd supplementen eigenlijk. Ik heb echt het gevoel dat mijn lichaam daar blij mee is, ook al eet ik sowieso gezond.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind dit ook zeker een uitkomst, en de jelly's ook, net snoepjes

    BeantwoordenVerwijderen