30 jan 2014

TIPS VOOR SPORTIEVE BEAUTIES

Het komt steeds vaker in de media, dat we meer moeten bewegen en actiever moet gaan leven. Het cijfer van morbide obesitas stijgt ieder jaar en dat is toch wel onrustwekkend. Ik probeer per week minimaal twee uur aan sport te doen. Meestal doe ik dat in een fitnessclub, maar soms ga ik lopen, dan oefen ik thuis. Lichaamsbeweging is nu eenmaal goed voor ons lijf. Vandaag geef ik enkele tips hoe je sporten kan combineren met make up dragen.

Uiteraard is er niets mis mee om naar je sportschool/club, training, ... te vertrekken zonder make up. Je hebt geen make up nodig om te kunnen sporten. Maar voor diegenen die niet graag zonder make up de deur uitgaan kan ik zeggen, probeer het minimalistisch te houden. Door actief bezig te zijn, krijg je het warm, je gaat zweten, je poriën gaan open staan. Je wil natuurlijk niet dat je make up in je verwijde poriën gaat zitten. Met mogelijke ontstekingen en pukkeltjes tot gevolg.

Daarom raad ik aan vloeibare make up producten voor je vertrekt te verwijderen. Hiervoor kan je perfect een eenvoudig reinigingsdoekje gebruiken. Het beste is dat je de huid voorziet van voldoende hydratatie, zeker als je buiten sport. Een gewone dagcrème werkt perfect, als je toch wat dekking wenst, kan je een BB crème als optie houden. De Avène Eau Thermale moet je zeker in huis halen. Een heerlijke hydraterende spray die je tevens de nodige verfrissing brengt.



Qua oogmake up heb ik niet meteen tips, misschien best waterproof mascara/eyeliner gebruiken. Het voorkomt dat je oogmake up gaan uitlopen tijdens het zweten. Lipproducten zou ik skippen. Het gaan vlekken, je veegt af en toe met een handdoek door je gezicht, je neemt tussentijds een slokje. Wat je wel kan doen is je lippen insmeren met een lipbalsem.

Na al het zwoegwerk, is het tijd om te genieten van een welverdiende douche. Je bruist van de energie, maar om je energielevel terug te temperen kan ik genieten van een warme straal van de douche op mijn spieren. Ik kies meestal na het sporten voor doucheproducten met een relaxerende werking.  

En vergeet niet voor je vertrekt nog even je oksels te voorzien van wat deo. Het gaat het zweten niet verminderen of tegengaan, maar wel de luchtjes die er ontstaan. Ik voel mij altijd een stuk veiliger als ik vooraf mijn favoriete deo gebruik. Dan hoef ik mij daarover toch al geen zorgen te maken. De Nivea en Dove deo's vind ik altijd prettig. Over de Nivea Stress Protect deo staat er een review online.

Wat is jouw ultieme tip voor een sportieve beauties onder ons?

5 opmerkingen:

  1. Waterproof gebruiken doe ik alleen niet omdat mijn wimpers daar van uitvallen. XO

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik draag make-up tijdens het sporten, anders voel ik me echt te naakt... Maar ik tone het wel een beetje down zoals je zegt, want met een volle kop make-up lopen zweten is natuurlijk niet zo slim.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk artikel, ik sport ook 2u per week en eigenlijk zou het elke dag moeten zijn he, al is het maar 10 min maarja wie heeft daar tijd voor he :p Die peachy babylips op de foto zou ik nog willen maar is helaas niet te koop hier :(

    BeantwoordenVerwijderen