15 jan 2014

HAIRSTYLING | 4X PROFESSIONELE KWALITEIT

Toen ik afgelopen weekend in mijn badkamerkast aan het kijken was, viel me gelijk iets op. Ik gebruik voornamelijk twee merken op dit moment op gebied van hairstyling. Zowel Redken als Waterclouds zijn van professionele aard. Het ene merk al wat bekender dan het andere. 


Waterclouds is een Zweeds merk met een uitgebreid gamma aan haarverzorgingsproducten. Door haar uitgebreide ervaring en kennis zijn er voor alle producten speciaal geselecteerd ingrediënten gebruikt. Waterclouds staat voor een haarverzorgingmerk dat het milieu respecteert en hoogwaardige kwaliteit producten produceert. De verpakkingen zijn gemaakt van biologisch afbreekbaar plastiek en de producten zijn vrij van parabenen. Ik testte de volume hairmousse en fixing hairspray.


Volume is iets wat ik goed kan gebruiken aangezien ik sluik, lang en fijn haar heb. Ik trek vaak onvoldoende tijd uit om mijn haren te föhnen, maar voor een avondje uit sta ik graag een half uurtje te zwoegen. De mousse verdeel ik over de kruin en breng ik plaatselijk aan dicht bij de haarwortels. Dat zijn de plaatsen waar ik vooral volume kan gebruiken. Na het föhnen zag je merkbaar verschil. Mijn haar is voller, heeft de nodige stevigheid  en blijft ook langer in model. Na een paar uurtjes verliest mijn haar een beetje aan volume, maar het effect is nog steeds zichtbaar. Extra voordeel: de mousse beschermt je haren tijdens het föhnen tegen hitte en is vrij van SLS, parabenen en sulfaten. Haarlak daarentegen gebruik ik vaker, vooral wanneer ik een hoge knot maak, of andere opsteekkapsels. Op het werk draag ik meestal mijn haren samen in een staart, loss bunn, met de haardonut, ... . Vandaar dat ik wel wat fixatie kan gebruiken. De Waterclouds hairspray ruikt heel fris, geeft voldoende fixering en hold, maar laat jammer genoeg zo'n kleverig laagje na. Het stoort mij als ik mijn haren wil fixeren na het föhnen (als ik mijn haar los draag), want dan wil ik net dat mijn haar flexibel en zacht is. De hairspray is parabeen vrij.


Redken Powder Fresh 01 is een droogshampoo. En ik moet toegeven ik vind professionele droogshampoos meestal fijn werken, alleen ze zijn zo prijzig. Deze droogshampoo frist je haar onmiddellijk op zonder een witte waas na te laten. Ruikt aangenaam en geeft body en stevigheid aan het haar. Zelf gebruik ik graag een droogshampoo op dagen dat ik mijn haar opsteek, hierdoor blijft het beter zitten en creëer ik in no time veel volume. 



De Quick Tease 15 daarentegen is een apart product. Het is een haarlak speciaal ontworpen om nauwkeurig te kunnen fixering aan de aanzet. Ideaal voor toupeerwerk. Ik ga ook regelmatig aan de slag met mijn kam om extra volume te creëren. Door de speciale spraykop kan je heel precies haarlak aanbrengen voor extra hold de hele dag door. Dit is een leuk innovatief product wat ik bij andere merken nog niet tegen gekomen ben. Wel even goed opletten dat je je mond toe houdt tijdens het sprayen, want het product is behoorlijk krachtig. 




Momenteel is er online bij de beauty webshop JohnBeerens.com 20% korting op alle producten van het merk Waterclouds.

Waterclouds kan je online bestellen bij de beauty webshop JohnBeerens.com
Volume hairmousse - 15.96 euro
Fixing hairspray - 10 euro

Redken is te koop bij de Redken kappers.
Powder Fresh 01 - 20 euro
Quick Tease 15 - 20 euro

3 opmerkingen:

  1. vooral de mousse van waterclouds lijkt mij fijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Redken ken ik natuurlijk wel, maar van Waterclouds had ik echt nog nooit gehoord, interessant.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zalig, droogschampoo zonder witte waas. Mooie verpakkingen van Waterclouds.

    BeantwoordenVerwijderen