11 jan 2014

FOOD | KABELJAUW MET EEN KROKANT JASJE

Zoals de meeste Belgen heb ik bij het inzetten van het nieuwe jaar ook enkele goede voornemens gemaakt. Eentje ervan was om nog meer gezond te gaan eten. In 2013 was een jaar waarin ik gestart ben met anders te eten, wat een hele ommekeer was. En ook in 2014 zet ik dit graag verder. Gezond eten betekent voor mij niet saai eten. Integendeel zelfs. Een gezond doordeweeks gerecht wat ik bijzonder lekker vind is kabeljauw met een krokant korstje

Benodigdheden
- kabeljauwhaasjes
- panko (Japans paneermeel)
- peterselie
- dille
- olijfolie

Bereidingswijze
- Verwarm de oven voor op 190 à 200°.
- Hak de dille en peterselie fijn. 
- Meng de kruiden met ongeveer dezelfde hoeveelheid panko. 
- Om het geheel wat kleverig te maken, voeg je er een scheutje olijfolie aan toe. 
 

- Leg de kabeljauwhaasjes in een ovenschotel die je eerst besprenkelt hebt met wat olie. 
- Bedek de vis met een laagje van het mengsel.

- Gaar de kabeljauw in de oven gedurende 20 minuutjes.


Als ik wat fijn gesnipperde peterselie over heb, meng ik dat onder de puree. Op deze manier heb ik geen restjes. Maar uiteraard kan je ook vis eten met klassiek gekookte aardappelen, en eender welke groente. 

Smakelijk!

4 opmerkingen:

  1. Mmmm die ga ik onthouden ! Ziet er lekker en easy uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ziet er zeker lekker uit!ik ben een echte viseter.
    Dacht trouwens dat je van Nederland kwam,
    maar je bent ook een Belgische blogster..altijd leuk om te weten :)

    BeantwoordenVerwijderen