9 nov 2013

LE CHAT | MYSTICAL BEAUTY COLLECTIE

Een merk waar ik het nog maar weinig over gehad heb op mijn blog is LeChat. En dat is zonde, want het merk verkoopt prachtige Dare To Wear nagellakjes. Ik kreeg de mogelijkheid om drie kleuren uit de Mystical Beauty collectie uit te proberen.


Tegenwoordig werkt bijna elk (nagellak)merk met een breed kwastje denk maar aan Essie, Bourjois, OPI, Catrice ... . Maar LeChat maakt gebruikt van hetgene we al jaar en dag gewoon zijn, een klassiek borsteltje. Zelf heb ik hier geen problemen mee, want ik vind zelfs dat de kwastjes makkelijk open waaieren waardoor de lak gemakkelijk en streepvrij aangebracht wordt.


Mijn absolute favoriete kleur van de drie is Daydream. Dit lakje doet het gewoon. Het biedt een perfecte dekking in slechts één laagje. Maar niet alleen dat vind ik top. De kleur is geweldig. Met de juiste lichtinval komen de multi colour glitters pas echt tot hun recht.


Dark Forest is de budgetvriendelijke look-a-like van de welgekende OPI Jade is the New Black. Net als Daydream brengt Dark Forest gemakkelijk een gelijkmatig aan op de nagel. Na één laagje is de kleur al tamelijk opaak, maar de perfecte dekking bekom je na het aanbrengen van twee laagjes. Donker groen is een leuk alternatief voor de klassieke donkere kleuren dit najaar.


De laatste kleur die ik uitprobeerde uit de Mystical Beauty lijn is Celestial. Qua aanbrengen, substantie etc lijkt deze kleur sterk op Dark Forest. Het mooiste effect is er na twee laagjes. De kleur heeft van zichzelf al een mooie glanzende finish, maar voor de houdbaarheid van de nagellak te verlengen breng ik een topcoat aan.


Hetgene wat me meteen opviel aan deze nagellaken was de droogtijd. Ideaal voor een bezige bij als mij! Goed nieuws voor de Gel Polish liefhebbers, want deze kleuren zijn verkrijgbaar als gewone nagellak en als Gel Polish lak. Extra pluspunt is dat de lakjes minder dan 6 euro per stuk kosten. Wat ik budgetvriendelijk vind voor professionele kwaliteit.
 
De kleuren zijn te koop via de webshop van BlueSage of via een LeChat verkooppunt (terug te vinden via de BlueSage website). Prijs per stuk 5.26 euro.
 
Welke kleur spreekt jou het meeste aan?

7 opmerkingen: