10 okt 2013

MAX FACTOR | REVIEW CLUMP DEFY MASCARA

Mascara's zijn onmisbaar voor mij. Dit is zonder twijfel mijn meest gebruikte beauty product. Ik testte de laatste nieuwe mascara uit van Max Factor Clump Defy. Mijn verwachtingen waren hoog nadat ik zo'n positieve ervaring had met de False Lash Effect mascara. Ik heb geen favoriet die ik iedere keer opnieuw koop. Maar de False Lash Effect mascara is een super goede mascara naar mijn mening. Niet meteen een gemakkelijke start voor de Clump Defy om hieraan te tippen!


Zoals je steeds vaker ziet bij mascara's heeft ook deze een borsteltje met kleine stekeltjes en daarnaast zit er een kromming in. Hierdoor neem je makkelijk de wimpers mee vanaf de wimperaanzet. Mijn indruk met dergelijke borsteltjes is dat je hierdoor makkelijk je wimpers kunt separeren. Mocht je opzoek zijn naar een gelijkaardig gekromd borsteltje maar dan met echte haartjes moet je zeker de Maybelline Cat Eyes eens bekijken bij de drogisterij. 
 

Over de werking van de mascara algemeen ben ik tevreden. Met deze lancering wil Max Factor een mascara op de markt brengen die niet klontert ongeacht hoeveel laagjes mascara je aanbrengt. Gedaan met compromis sluiten deze mascara zorgt voor volume zonder klontertjes. En ik moet toegeven, deze mascara klontert niet. De formule is een combinatie tussen waxen en klei die bovendien ook werkt.
 
Het effect wat deze mascara biedt is een mooi opbouwend volume. Minder dan de False Lash Effect mascara, maar eerder natuurlijk ogend volume met duidelijk gesepareerde wimpers en behoorlijk wat lengte. Persoonlijk geniet de False Lashes Effect mascara mijn voorkeur, maar deze Clump Defy is zeker geen eendagsvlieg.
 

geen mascara - één laagje
twee laagjes - drie laagjes
 
 
Te koop bij de drogisterij en supermarkt.
Prijs per stuk 14.99 euro (verkrijgbaar in black en black waterproof)
 
Wat vind jij van het effect van deze Clump Defy mascara?

11 opmerkingen:

  1. Ik heb deze ook gekocht. Ik vind hem erg fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het effect dat hij geeft vind ik erg mooi zeg! Misschien toch maar eens proberen na mijn Pupa Vamp

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie mascara !!

    Doe mee aan mijn winactie je kan een verrassingsbox winnen t.w.v. 30 euro.
    Neem een kijkje op mijn blog Veel liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben ook favoriet van de False Lash effect mascara , maar deze is bijna opgebruikt en heb nu ook de Clump Defy gekocht. En ook de Wild Mega volume :) ... kon niet kiezen tussen Clump Defy en Wild Mega LOL
    Alleszins Max Factor is al sinds jaar en dag mijn favoriet op gebied van mascara's en al helemaal als het op waterproof versies aankomt ! Ze zijn ook écht waterproof .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben geen fan van waterproof mascara's, maar als ik op vakantie vertrek, dan koop ik er wel altijd eentje ;-). Bedankt voor de tip!

      Verwijderen
  5. Mooi resultaat! Ik wil deze zeker ook uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het ook niet hun beste, ook mede door het ongewone borsteltje. Maar vind alle Maxfactor mascara's wel goed eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook mijn absolute favoriet niet, maar zeker geen slechte mascara algemeen.

      Verwijderen