15 jul 2013

GEBRUIK JIJ VOETDEODORANT?

Als het warm is of na een vermoeiende dag gebruik ik wel eens een voetdeo. Niet dagelijks, maar toch wel regelmatig. Ik testte twee verschillende voetdeo's uit van Hansaplast en Neutrogena . Beiden allebei een voetdeo maar toch heel verschillend.

Neutrogena ken ik als zeer kwaliteitsvolle producten die te koop zijn bij de drogisterij en af en toe ook bij de apotheek. Deze voetdeo helpt de gevolgen van overmatig transpireren te bestrijden, vermijd verspreiding van onaangename geuren en laat de voeten droog aanvoelen. Hoe je het draait of keert, iedereen zweet wel eens aan de voeten. Met onaangename geurtjes als gevolg. Toen ik de Neutrogena anti-tranpsirant deo voor de voeten ontving, was ik erg benieuwd. Een standaard verpakking net als bij een gewone (oksel) deo. De spray is krachtig en de geur eerder neutraal. Iets wat ik op de een of andere manier van Neutrogena ook wel verwacht had. Jammer dat de spray na het aanbrengen niet verfrissend aanvoelt. Je voelt wel dat je een voetdeo gebruikt hebt, maar ik blijf een beetje op mijn honger zitten. Pluspunt is wel de neutrale geur waardoor het unisex is. En de Neutrogena deo voorkomt vorming van bacteriën.


De Hansaplast Fresh Active versie is een verfrissende voetenspray waarbij je langdurig beschermt wordt tegen vervelende geurtjes. Het verkoelt en verfrist en heeft een geur van citrus en limoen. En ik moet toegeven ik ben fan van deze voetdeo. Net als de Neutrogena versie is het een soort deo flacon, maar na het sprayen werkt deze onmiddellijk verkoelend. Voelt fris aan op de voeten en heeft een citrus geurtje wat aangenaam ruikt. Het verlicht de voeten en ze voelen meteen een stuk minder vermoeid aan. Als ik last heb van zware benen, durf ik zelfs deze deo ook op mijn onderbenen te gebruiken. Ook na een tijdje voelen mijn voeten nog steeds fris aan met deze Hansaplast versie. Eventuele nare geurtjes worden gemaskeerd.


Het liefste gebruik ik een voetdeo nadat ik een douche genomen heb en heerlijk onderuit kan zakken in mijn zetel. Nog even sprayen en ik ben ready voor mijn avondje tv-kijken. Beiden zijn erg fijn in gebruik, maar totaal verschillend. Al moet ik toegeven dat de Hansaplast versie mijn voorkeur geniet vanwege het verkoelende effect. Maar als je liever een voetdeo hebt die werkt op voorkoming van vorming van bacteriën en overmatig transpireren is de Neutrogena een betere optie. Wel even opletten een voetdeo werkt niet hydraterend, dus mocht je last hebben van droge voeten dan kan je best een voetcrème gebruiken en daarover eventueel een voetdeo.
 
Neutrogena anti transpirant - 9.50 euro
Hansaplast deodorant Fresh Active - 5.99 euro

8 opmerkingen:

  1. Ik gebruik het niet maar zou het beter wel doen, zeker op warme dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die van Hansaplast vind ik ook erg fijn op warme dagen !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee ik niet! Weet wel dat lush dat volgens mij had, of in ieder geval zo soort gelijk iets. Lijkt mij wel grappig maar ik ben bang dat ik het zou vergeten om aan te brengen (op te spuiten).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja ik gebruik dat als ik schoenen draag zonder sokken. Zoals pumps en ballerina's. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wist niet eens dat dat bestond :-O Ik gebruik wel eens zo een schoenspray om de geurtjes wat weg te krijgen, maar zo een voetdeo lijkt me veel slimmer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik gebruik het ook vaak, zeker als ik ballerina's draag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. haha, ik moest wel even lachen om de titel van je artikel.. ik dacht nee maar ik zou er wel een kunnen gebruiken (gewetensvraag hihi). Ik denk dat ik serieus die van hansaplast ga aanschaffen. Niks ranziger dan zwetende en vooral stinkende voeten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen