26 apr 2013

NIVEA | FOTO TUTORIAL FISHTAIL BRAID

De Fishtail braid of ook wel beter gekend als de visgraatvlecht is een leuke hairstyle voor een avondje uit. En dit kan je zelf gewoon thuis doen. Dat bespaart je weer een kappersbeurt. Het enige wat je nodig hebt, zijn enkele hairstylingsproducten in de buurt. Die bovendien ook nog eens erg budgetvriendelijk zijn.
Stap 1: topeer je haren rond je kroon voor extra volume
Stap 2: neem twee plukjes haar van elke kant van je hoofd en hiermee ga je van start.
Stap 3: kruis deze twee plukjes over elkaar.
Stap 4: neem telkens een kleine plukje haar bij en neem het plukje haar bij, bij het plukje haar van de tegenovergestelde kant.
Stap 5: ga verder met het vlechten door telkens een klein plukje haar bij te nemen. En maak de vlecht vast met een elastiek.
Stap 6: trek voorzichtig aan de vlecht zodat de vlecht dikker en voller wordt. En fixeer je vlecht voor een longlasting effect met de Nivea Extra Strong Hold haarlak (3.99 euro).

Tip van Beauty Treasures! Nadat je je haren gewassen hebt, breng je ongeveer de grootte van een golfballetje haarmousse aan in je haar. Op de manier creëer je een ideale basis voor deze hairstyle. Haar waar een beetje textuur in zit, is makkelijker hanteerbaar. Een ideale haarmousse hiervoor zou de Nivea Styling Mousse Extra Strong (3.79 euro) zijn.

8 opmerkingen:

  1. moooi!! kan het niet bij mezelf, doe het soms bij mijn dochter. mijn haar is niet lang genoeg om het over mijn schouder te leggen,maar vind dit wel de leukste vlecht der vlechten :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook een leuke vlecht, maar niet meteen een gemakkelijke :-)

      Verwijderen
  2. Echt prachtig! Ik ben best goed in het maken van een fishtail vlecht bij anderen, maar bij mezelf lukt het niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij mezelf lukt het ook niet, mede omdat ik redelijk opgeknipt haar heb, en dan springen die kleine plukjes er telkens uit.

      Verwijderen
  3. Het ziet er zo mooi uit! Maar ik ben zó slecht in vlechten. Ik probeer het wel bij mijn dochtertje te doen want ze heeft zulk mooi en dik haar. Maar het blijft oefenen voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ze dik haar heeft, zal het ongetwijfeld prachtig staan. Blijven oefenen ;-)

      Verwijderen