30 apr 2013

DEAUTY | BOX APRIL 2013

De nieuwste Deauty box van april is inmiddels bij mij weer op de deurmat beland. Een maand is toch zo voorbij hé. Beniewd wat Deauty ditmaal voor leuks in de april box gestopt heeft?


Het eerste wat me opviel bij het openen was, dat de menukaart een upgrade gekregen heeft. Eerst was het een klein kaartje, maar dit is van formaat groter. En ziet er ook meteen leuker uit vind ik zelf. Ik vond het alvast het vermelden waard.

Deze maand besteed Deauty vooral de nodige aandacht aan een mooi gehydrateerde huid. Maar niet alleen van het gezicht, ook van de rest van je lichaam. Tof, zeker als je in je achterhoofd de bedenking maakt dat we volop afstreven richting "blote benen tijd".
 
Het eerste wat ik ontdekte (logisch want ik volg altijd de volgorde van de menukaart) was de Or Blanc parfum van Vanessa Tugendhaft. Een Belgische juwelenontwerpster die niet alleen haar passie kwijt kan in het ontwerpen van sierraden, maar ook in luxe parfums. Leuke kennismaking aangezien ik nog nooit eerder over deze niche parfum gehoord heb. Handig flesje van 5 ml met een rollerballetje. Persoonlijk is de geur niet mijn ding (ik vind het eerder een mannelijke geur), maar uiteraard is en blijven geuren iets heel persoonlijks. Ik ga deze maand mijn weggeefzakje (weer) kunnen gebruiken ;-). (fullsize 50 ml - 75 euro)
 
 
Over de Avène Eau de Thermale Spray heb ik al veel goeds gelezen, maar zelf heb ik het nog nooit eerder uitgeprobeerd. Met deze handige travelsize flacon (50 ml) ben ik tevreden. Heilzaam thermaal water ligt aan de basis van de Avène producten. Waardoor ze een kalmerende en verzachtende werking hebben op de huid. Multifunctioneel in gebruik (me likes): te gebruiken na het zonnen, ter verfrissing na het sporten, bij huidirritatie, na het verwijderen van make up, na het scheren of voor het fixeren van je make up. Hoe dan ook, iedereen vindt wel een manier om dit product te gebruiken. (fullsize 50 ml - 2.50 euro)
 
 
In één van de eerste Deauty boxen zat al eens een micellaire reinigingslotion van Nuxe. Ditmaal eentje van Eucerin. Net als Avène een apothekersmerk. Ik vertelde al eens dat Eucerin een merk is dat mij niet zo heel erg benieuwd maakt. Maar ditmaal is mijn interesse wel opgewekt. Ik hou van efficiënte producten. Deze DermatoClean (125 ml) is zonder parfum, alcohol, kleurstoffen of parabenen en bovendien geschikt voor contactlens dragers (check!). (fullsize 200 ml - 12.50 euro)
 
Een product speciaal voor het lichaam is de Olive Body Butter van The Body Shop (50 ml). Een intensief hydraterende body butter komt altijd van pas. Of het nu lente, zomer, herfst of winter is. Dus met dit product kan Deauty weinig mis doen, maar anderzijds denk ik dat velen deze body butters al kennen. Voor mij persoonlijk niet echt een grote ontdekking, maar het is en blijft een fijn product. (Full size 200 ml - 16.00 euro)
 
 
En tot slot de Hydra24 dagcrème van Payot. Dit is integenstelling tot de body butter van The Body Shop voor mij wel een ontdekking. Ik heb wel al eens van het merk gehoord, maar nog nooit eerder iets uitgeprobeerd. Benieuwd of deze dagcrème (15 ml) mij weet te impressioneren. (fullsize 50 ml - 42 euro)
 
Leuk extra'tje zijn de sheet masks. Ik had deze kleine witte rondjes nog nooit eerder gezien, maar het is een trend dat overkomt vanuit Azië. Waarbij je de sheet masks kunt gebruiken in combinatie met jouw favoriet verzorgingsproduct.
 
 
Algemeen gezien een leuke inhoud, met voor mij een aantal nieuwe beauty ontdekkingen. Maar deze maand oogt de box anderzijds ook wat saai in mijn ogen. Allemaal witte verpakkingen, met uitzondering van de body butter. Het had net een tikkeltje fleuriger gemogen van mij. Als je gehoopt had op make up items voor een leuke sunkissed glow? Dan blijf je ditmaal op je honger zitten... . Ik hoop dat de Deauty box van mei alvast de zon in huis weet te brengen!

9 opmerkingen:

  1. Het make-up gehalte in de Deautybox is idd zeer zwak, jammer! Ik ben wel blij met het parfum en de body butter!
    Eefje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gewoon ter info, lang gezocht naar de juiste crème voor huidirritatie bij de kindjes. Alle merken uitgeprobeerd van Nivea, Mustela tot Galenco.Op advies van de dermatoloog de Avène-producten gekocht en het resultaat was super. Bij deze is de eau thermale hier ook een hebbeding.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zitten mooie producten in! Helaas wel vrij weinig make up .. ):

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hmm, ziet er wel leuk uit maar niet goed genoeg om opnieuw een abonnement te nemen. Vind het elke maand wat hetzelfde, skincare douche/body stuff of haarproducten en laten dat nu net dingen zijn die ik niet meer nodig heb

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind de inhoud best mooi, vooral de body butter :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toch wel een erg mooie inhoud deze maand en eindelijk eens geen haarproducten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gisteren lag ik in bed met bijna 39 graden koorts, ik heb de Avène spray regelmatig verstuift, dat deed deugd!

    BeantwoordenVerwijderen