30 mrt 2013

MIJN FOUNDATION KWASTEN

Hoeveel foundation kwasten heb je nu eigenlijk nodig? In principe eigenlijk maar eentje, maar door de jaren heen heb ik een aantal foundation kwasten verzameld. In verschillende vormen en maten. Vandaag een overzicht van mijn favoriete kwasten en enkele tips.
 
 
Je kwasten in topvorm houden is erg belangrijk. Op deze manier zorg je ervoor dat ze veel langer meegaan, maar ook goed blijven in datgene wat ze doen. Daarom was ik regelmatig mijn kwasten met een milde shampoo (babyshampoo bijvoorbeeld). Voor tips omtrent hoe je kwasten reinigen heb ik inmiddels een filmpje over online staan.
 
Verder heb je verschillende soorten kwasten om foundation aan te brengen. Maar uiteraard is dat niet de enige manier. Je kan ook foundation aanbrengen met de handen, met een foundation sponsje of met de beauty blender. Zelf verkies ik nog steeds de methode met de kwast.
 
Mijn absolute favoriete kwast is zeker en vast de Expert Face Brush van het merk Real Techniques. Helaas in België niet te koop, maar online kan je ze vrij makkelijk kopen. Zelf kocht ik mijne bij Boots in Londen. De kwast is gemaakt van synthetische haren, is erg zacht en terwijl zijn de haartjes stevig. Je foundation wordt met een goede dekking aangebracht en verdeeld zonder strepen. En met deze kwast heb ik geen last van verdwaalde haartjes. Dus maw deze kwast lost geen haartjes.
 
Een kwast daarentegen die wel regelmatig haartjes verliest, zelfs na veelvuldig wassen is de Stippeling Brush van Sigma. Bij mij noemt deze kwast nog de SS187, maar intussen zijn de benamingen bij Sigma erg veranderd. De kans bestaat dat deze inmiddels een andere nummer heeft. Maar de SS187 is uiteraard geïnspireerd op de M.A.C. 187. Helaas heb ik van enkele andere dames gehoord dat dit ook een gekend probleem is bij de M.A.C. 187 kwast zelf. De manier waarmee je hier foundation aanbrengt is iets anders. Je stippelt als het ware over je gezicht heen om op deze manier je foundation aan te brengen, te verdelen en in de huid te blenden. Ik ben erg tevreden over het effect ervan, maar zelf gebruik ik liever mijn Stippeling Brush voor het aanbrengen van andere vloeibare producten zoals blush, highlighter etc.
 
Daarnaast heb ik drie kwasten die van uitzicht erg op elkaar lijken, maar toch hier en daar wat anders zijn. En dan heb ik het over de Sigma SS190, de Gosh foundation brush 324 en de Unity Cosmetics foundation kwast. Als ik me niet vergis, zijn deze stuk voor stuk gemaakt van synthetische haren. Dat zie je eigenlijk meestal bij foundation kwasten. De Unity Cosmetics kwast is online te koop en is de kwast die ik het meest gebruik na mijn Real Techniques. Wist je trouwens dat ik een uitgebreid filmpje online staan heb hoe foundation aan te brengen met deze kwast? Het fijne vind ik aan deze kwast, dat het puntje iets spitser is. Waardoor ik makkelijk mijn foundation kan aanbrengen rond de ogen en rond mijn neusvleugels. Dekt prima, zelfs nog een tikkeltje meer dan met mijn Real Techniques kwast. Voelt zacht aan en is bovendien ook nog eens budgetproof.
 
Ook de Sigma SS190 (die inmiddels mogelijk een andere benaming heeft), werkt gelijkaardig aan de Unity Cosmetics kwast. Je brengt je foundation met deze kwast aan doormiddels van kleine, korte strookjes. Je overlapt telkens dat kleine plekje waar je gestopt bent en bouwt op deze manier dekking op.  Net als bij de vorige kwast, moet je Sigma online gaan zoeken. Ze hebben een officiële website met webshop, maar af en toe vind je ook Sigma terug bij andere webshops. De kwast is stevig, maar zacht tegelijk.
 
Als laatste heb ik nog een kwast met een kort handvat nl de Gosh foundation kwast. Deze is iets anders. De kwast is zacht in aanvoelen, maar soepel tegelijk. Waardoor je deze kwast kunt gebruiken voor meerdere doeleinde. De dekking is minder dan bij de vorige twee, maar alsnog blijft deze kwast een aanrader. Goed voor dames die houden van een lichte, luchtige aanbreng. En daarnaast niet te veel geld willen spenderen aan een kwast. En deze bovendien willen gebruiken voor meerdere dingen. Zelf gebruik ik de Gosh kwast ook voor het aanbrengen van concealer, (poeder)blush en highlighter. Deze kwast is het gemakkelijkste terug te vinden namelijk eenvoudig weg bij het Kruidvat.
 
Wat is jouw favoriete manier om foundation aan te brengen?


 

8 opmerkingen:

  1. Ik doe het meestal met een vochtige beauty blender, en af en toe met een stippling brush.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe foundation op met mijn vingers..
    Eefje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben al een tijdje aan het twijfelen tussen de real techniques en de sigma brush. Maar na dit gelezen te hebben, denk ik dat ik voor de real techniques ga :-D
    Heb een dupe van de beautyblender , maar doordat mijn gezicht droge plekken heeft is dit sponsje geen goede tool voor mij .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sigma kwasten zijn ook van prima kwaliteit maar ik verkies Real Techniques er nog boven :-)

      Verwijderen
  4. Het liefst gebruik ik mijn beautyblender, maar de Expert Face Brush van Real Techniques werkt ook heel erg fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie kwasten ! Ik vind de kabokie kwast van de ici Paris super fijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De Real Techniques brush lijkt wel iets voor mij ook !

    BeantwoordenVerwijderen