29 dec 2012

BOURJOIS | PARIS BLUE MOONLIGHT COLLECTIE, LOOK & SWATCHES

Ondanks dat Bourjois een kerst collectie op de markt bracht onder de naam Paris Blue Moonlight vind ik deze collectie net een tikkeltje meer gericht op het eindejaar. De collectie is geïnspireerd op de magie die zich afspeelt 's avonds in Parijs. Je kan je er zelf wel iets bij voorstellen neem ik aan. Kijk alvast mee en ontdek mijn look en de swatches die ik gemaakt heb met enkele producten uit de Paris Blue Moonlight collectie. 



Het trio Smoky Eyes in de kleur Bleu Nuit bevat drie harmoniserende kleuren die geschikt zijn voor een smokey eyes. Maar toch ook voor diegenen die graag kleur bekennen. Want tenslotte gaat het over zilver en blauw tinten. Prachtige combinatie met donker harige dames. Na mijn vorige ervaring met het Smoky Eyes palet Vert Jungle kon ik mijn nieuwsgierigheid naar dit nieuwe paletje haast niet bedwingen. Eerlijk is eerlijk, ik hou van blauw tinten. Vooral de donkerste tint vind ik geweldig met de subtiele licht blauwe shimmer die erin verwerkt zit. De medium blauwe kleur is eerder een koningsblauwe tint en op zich niet zo heel speciaal. Maar het zilver fanscineert me wel. Moeilijk om uit te drukken of ik er fan van ben of niet. Deze is duidelijk totaal anders van textuur (grover) dan de andere twee. Vermoedelijk vanwege de grotere glitters. Aangebracht op het oog vind ik deze kleur wel erg mooi en vooral feestelijk! Op de swatches geven zeker de kleuren vochtig aangebracht heel wat pigment af. Droog valt de kleur een beetje weg, en wordt het in mijn ogen een fletse kleur. Maar eens aangebracht op het ooglid komen ze opnieuw tot hun recht. Als je de kleuren aanbrengt droog zorgen ze wel voor een lichte fall out vooral de zilvere kleur. Misschien dat dit kleine ronde doosje wel mee in mijn make up tas gaat voor oudejaarsavond. Want ik vier namelijk nieuwjaar op hotel. Handig en compact.

droog en vochtig aangebracht
Voor diegenen die dagelijks oogpotlood gebruiken weten hoe snel een oogpotloodje op is. Volledig opgebruikt en opgeslepen voor je het weet. Bourjois introduceert nu drie oogpotloden in XL versie. Een klassieke zwarte kleur, ultra black en eentje met wat zilveren sparkles. Ik testte het oogpotlood Khôl & Contour XL in de kleur Noir Sparkling XL. De zilveren sparkles zijn subtiel en zeker niet overheersend. Het potlood is zwart op het ooglid, maar niet ultra black. Maar mocht je deze graag hebben, dan kies je beter voor de ultra black versie. Bourjois belooft dat de potloden 45% langer zijn, en ze zijn inderdaad beduidend langer dan een klassiek potlood. Houdbaarheid up to 16H? Hmm, daar ben ik het niet echt mee eens. Zeker niet in de waterlijn. Maar eigenlijk ben ik nog nooit een oogpotlood tegen gekomen dat zolang houdt. Jij wel?

De look die ik gemaakt heb met de producten zie je hieronder. Ik heb de zilveren oogschaduw aangebracht over het volledige ooglid. De medium kleur op mijn bewegend ooglid vanaf het midden tot de buitenste ooghoek. En met de donkerste tint heb ik de buitenste ooghoek donkerder gemaakt en aangebracht onder mijn onderste wimpers. Als oogpotlood gebruikte ik het Khôl & Contour XL in de kleur Noir Sparkling XL. Nog een beetje Queen Attitude mascara en de ooglook is af. Alle kleuren zijn droog aangebracht.



Tot slot testte ik de nagellak uit in de kleur Bleu Moonlight. Deze maakt onderdeel uit van het 1 Seconde gamma. En inderdaad het lakje droogde snel. Niet binnen de minuut, maar je moet geen tien minuten wachten. Dat vind ik wel prettig. Het kwastje is heel erg breed waardoor je eigenlijk in de meeste gevallen maar één streepje moet zetten om de volledige nagel te bedekken. Desondanks ben ik niet zo'n big fan van het borsteltje. Ik krijg de indruk dat je er niet heel precies mee kunt werken. De kleur vind ik prachtig, heel diep blauw met een mooie sparkle erin.


Te koop bij de drogisterij en parfumerie
Khol & Contour XL - 7.99 euro
Spray Tres Pailleté zilver - 10.99 euro
Mascara Volume Glamour ultra black - 12.99 euro
Gloss Effect 3D transparant - 10.99 euro
Smoky Eyes trio - 12.99 euro
Vernis 1 Seconde - 8.50 euro


11 opmerkingen: