10 sep 2012

TIP | EEN TINTJE OOK DIT NAJAAR

Ik ben geen voorstander van zonnebanken (om het nog zacht uit te drukken), en steeds wanneer ik de zon opzoek neem ik mijn voorzorgsmaatregelen met een goede zonnecrème. Mijn mening is: je hebt maar één huid en daar draag ik het liefst zolang mogelijk zorg voor. Vandaar dat ik ook op gezette tijden, zeker als ik wat leuks in het vooruitschiet heb, gebruik maak van een zelfbruiner. Zo kan je ook een mooi tintje opbouwen. Maar iedereen kent het wel de gevolgen van een zelfbruiner. Strepen, de onaangename geur en het oranje effect. Vandaar dat ik meestal mijn zelfbruiner mix met mijn bodylotion. Het heeft zo zijn voordelen.
Even op een rijtje: Nivea - Lavera - The Body Shop - Living Dimension en L'Oréal
 
Denk maar aan de kans op strepen wordt veel minder doordat de concentratie minder is. De geur wordt gecamoufleerd zeker als je een bodylotion neemt met een lekker geurtje. En ook het tintje wordt langzaam aan opgebouwd. Waardoor je meer controle erover hebt. Misschien denk je nu wel waarom koop je dan geen bodylotion met een vleugje zelfbruiner. Uiteraard kan dat ook, maar mocht je een zelfbruiner op voorraad hebben. Dan is het gewoon zonde om deze in de kast te laten staan. Dan is dit zeker en vast een goede tip om in je achterhoofd te houden. Daarbij hanteer ik 1/3 zelfbruiner en 2/3 bodylotion ofwel 1 pompje zelfbruiner en 2 pompjes bodylotion.
 
Fijne maandag!

7 opmerkingen:

  1. Mengen is inderdaad een heel goede tip, of gewoon een bodylotion met een beetje zelfbruiner in kopen zoals de Summer Glow van Dove. Die gebruik ik momenteel om de zoveel dagen om mijn kleur een beetje te onderhouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is wel een goeie tip! Maar ik gebruik zelf geen zelfbruiner, vind het nog steeds een beetje 'eng' hihi :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. de L'oréal sublime bronze is by far de beste zelfbruiner die ik al ben tegen gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Handige tip! Ga ik vanavond meteen is proberen!

    BeantwoordenVerwijderen