13 jun 2012

DIADERMINE | REINIGINGSPRODUCTEN

Diadermine is niet meteen het merk wat eruit springt als je een kijkje neemt bij de drogisterij. Meestal zijn de verpakkingen sober gehouden, maar daar en tegen niet minder interessant. Zelf ken ik Diadermine al langere tijd, en tot op heden ben ik steeds tevreden geweest over de reinigingsproducten. Ik testte de reinigingsmelk, de bifase oogreiniger, de reinigingsdoekjes en het express 3 in 1 reinigingswater uit.


Een klassieker onder de reinigingsproducten is uiteraard een reinigingsmelk. De Diadermine reinigende melk is romig van textuur. Mocht je meteen aan een romige crème een dikke textuur koppelen dan ben je mis. Je kan makkelijk de reinigingsmelk roteren en vermengen met een paar druppeltjes water.

Licht geparfumeerd met een aangename geur, laat zich makkelijk verwijderen met watjes of zoals ik het doe met water. Verwijderd prima make up, en onzuiverheden (talg, vuil deeltjes,...). Mocht je een gemengde tot vette huid hebben, denk ik persoonlijk dat je beter voor een reinigingsmousse of gel kiest. Zeker een gel maakt de huid betere vetvrij.

Het Express 3 in 1 reingingswater is geen micellaire lotion, maar wel een mix tussen een  reiniger en een lotion. Regelmatig vliegt deze 's morgens uit de kast. Even op een watje verstuiven, hup hup en klaar. Doorheen de dag spray ik soms dit watertje zo in mijn gezicht. Voelt meteen als een verfrissing aan, en bevat bovendien een aantal hydraterende ingrediënten.

Voor een volledige reiniging van mijn gelaat vind ik dit product te licht. Een lichte oogmake up lukt wel, maar twee laagjes mascara verwijderen is in mijn ogen geen aanrader met dit product. Daarentegen voor het verwijderen van je lipgloss/lipstick, blush, concealer geen enkel probleem. Het ligt gewoon aan de soort make up.

Ik gebruik eerst de reinigende melk, die ik in roterende beweging inwerk, vervolgens met zuiver water afspoel. En nadien nog eens met een watje nareinig met het 3 in 1 watertje.

Ik moet eerlijk toegeven, I love bifase oogreinigers. Oorspronkelijk ontwikkeld voor het verwijderen van waterproof make up en zware oogmake up. Maar ik gebruik het gewoon dagelijks. Deze Diadermine bifase oogreiniger voelt niet vet aan, is makkelijk met een beetje water nadien weg wasbaar, en prikt niet. Reinigt mijn oogleden zeer snel, en mijn mascara kan ik makkelijk verwijderen zonder mijn oogleden te belasten. Geen boenwerk, of een onaangenaam gevoel.

Als je 's avonds moe bent, en je brengt een doordrongen watje aan op je oogleden en laat het even inwerken. Zodat je make up kan losweken, werkt het tevens verkoelend. Zeker na een dagje hard labeur vind ik het wel erg prettig. Ook al is het maar mijn oogreiniger.

Ik ben intussen aan mijn tweede flesje bezig. Fijn product, en bovendien een fijne prijs. Gelijkaardig aan de bifase oogreiniger van Ici Paris XL.


Op de dagen dat ik weinig tijd heb, grijp ik af en toe wel eens naar standaard reinigingsdoekjes. Het blijft mijn back up, en ik vind het prettig om te weten dat wanneer de goesting of de tijd er niet is, dat ik nog iets achter de hand heb.

De Diadermine hydraterende reinigingsdoekjes zijn speciaal ontwikkeld voor de droge en gevoelige huid. Ik merkte inderdaad op dat de formule mild van aard is en zeer licht geparfumeerd is.  De doekjes zouden zelfs waterproof make up verwijderen. Echter in dat deel hebben ze mij niet weten te overtuigen. Zelfs een gewone mascara gaat moeizaam, maar daarvoor prefereer ikzelf ook liever een echte oogdemaquillant. Het doekje is voorzien van een soort relief. Ik krijg de indruk dat hierdoor mijn make up grondiger verwijderd wordt dan bij andere reinigingsdoekjes van eerder gebruikte merken.

De verpakking sluit nadat je het gebruikt hebt, prima. Waardoor je doekjes lang vochtig blijven en dat is ook de bedoeling.


 
Diadermine is te koop bij de supermarkt en bij de drogisterij.
 
Reinigende melk 3.99 euro
Reinigingsdoekjes 3.49 euro
Bi Phase Express oogdemaquillant 3.99 euro
Express 3 in 1 reinigingswater 4.49 euro

6 opmerkingen:

  1. zo te zien zijn deze producten het proberen waard. toch ook maar eens inslaan dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gebruik al veel jaren de oogdemaquillant zowel deze versie als de gewone en ik ben er ongeloofelijk tevreden van,......goede prijs/kwaliteit verhouding!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik gebruik de gewone oogreiniger, heerlijk spul. Irriteert mijn ogen niet en doet zijn werk goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat reinigingswater zegt me wel wat ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben eigenlijk niet zo voor de biphase reinigers, maar dat watertje lijkt wel heel fijn :)

    BeantwoordenVerwijderen