24 mei 2012

KNEIPP | DOUCHEGEL CITRUS

Ochtendstond heeft goud in de mond. En ik moet bekennen, wanneer ik ’s morgens wakker word dan kan ik genieten van de ochtend. Maar helaas slaap ik niet iedere nacht voldoende, of even goed. Maar ik heb mijn perfecte ochtendkick gevonden om ’s morgens in no time fris en monter te zijn. De douchegel van Kneipp is de geur Citrus is alvast mijn vaste bondgenoot in de ochtend onder de douche.
De geur van deze douchegel Citrus is behoorlijk intens. Heel fris, alsof je je douchte met 100 citroenen tegelijk. Zwaarmoedige gedachten of een ochtendhumeur verdwijnen bij mij als sneeuw voor de zon. Zodra mijn neus deze geur ruikt, lijkt het alsof ik niet kan wachten om mijn dag te beginnen. Het klinkt heel vreemd, maar het is wel zo. Kneipp heeft de intentie om fijne doucheproducten op de markt aan te bieden, maar een stapje verder te gaan en een soort aromatherapie toe te passen in hun producten. En ik moet zeggen, bij deze Citrus douchegel is dat zeker en vast gelukt. De douchegel schuimt rijkelijk, zeker in combinatie met een douchepuff. Mijn huid heeft geen last van een trekkerig gevoel, maar dat is natuurlijk persoonsgebonden en afhankelijk van jouw huidtype. Mocht Kneipp ooit een lichte bodygel lanceren met deze geur, die zou ik onmiddellijk kopen. Het concept van een bodygel ipv een lotion zou helemaal bij deze geur passen. Fris, luchtig en toch de nodige hydratatie. Het zou mijn droom duo zijn om mijn ochtend mee te beginnen. 

Nog kort over de verpakking. Deze is opvallend, maar pas wel bij het concept. De douchegels van Kneipp trekken trouwens wel meteen de aandacht als je voor het schap staat in de winkel.
Slotconclusie? Ik ben ontzettend blij met deze douchegel. Ik kan niets slechts over dit product bedenken, buiten dat de opening misschien iets kleiner mocht zijn. Zodat je wat makkelijker je hoeveelheid kunt doseren, maar buiten dat. Een toppertje. Heraankoop is gegarandeerd.

Vrij van parabenen, mineralen oliën en kleurstoffen.

Prijs per stuk 4.99 euro te koop bij oa Essenza, het Kruidvat, DI, … .

7 opmerkingen:

  1. Vind de douchegels van Kneipp zelf ook erg fijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ben echt geen ochtendmens dus ik kan dit wel gebruiken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah, citroen ! Dat kan niet slecht zijn hé :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fris en opwekkend voor in de zomer citroengeur heerlijk verfrissend bij warm weer en de geur is opwekkend om vrolijk van te worden.

    BeantwoordenVerwijderen