11 apr 2012

REVIEW SANTE OOGFLUID

Groene cosmetica het wordt steeds populairder. Zelf begreep ik niet goed waarom. Ik associeerde het met saai, en eentonigheid. Tot dat ik de Oogfluid van Santé uitprobeerde. Dit Duitse merk behoort tot de natuurcosmetica. Waarbij ze gebruik maken van enkel natuurlijke ingrediënten. Zonder synthetische stoffen, parfums, conserveermiddelen of andere narigheid te gebruiken. Benieuwd naar mijn mening over deze oogfluid?

Eerst en vooral is de verpakking enorm interessant. De pompflacon is hygiënisch en tevens enorm zuinig in gebruik. Een mini pompje is voldoende om de volledige oogcontour te voorzien van de nodige hydratatie. De verpakking bevat  15 ml wat ik in eerste instantie weinig vond. Logisch, als je regelmatig cabine producten (salon producten) gebruikt. Dan ben je grote flessen gewend. Maar weinig is dit flesje zeker en vast niet. Hier kom je makkelijk zes maanden mee toe, geloof me.

De textuur van deze oogcrème is erg luchtig en voelt erg fris aan op de oogcontour. Het is geen crème, maar ook geen gel. Gelijkaardig aan een soort serum. Doordat het zo licht aanvoelt op de huid, wordt het snel geabsorbeerd. En geeft het je de mogelijkheid zeer snel te kunnen beginnen met de aanbreng van je make up. Mijn huid voelt gehydrateerd aan. Zelf heb ik nog geen last van droogtelijntjes, maar ik denk dat deze oogfluid een aanrader is voor velen. Mocht je meer een anti aging nodig hebben rond de oogcontour kan je best opteren voor een ander product. Dat zich toch meer specifiek hierop toelegt. Als je een gevoelige huid hebt, lijkt mij groene cosmetica een goede optie. De geur is moeilijk omschrijfbaar, maar is erg aangenaam. Ruikt fris en zacht. In gebruik geeft dit product mij toch wel een luxe gevoel.
Onder gewoon - Boven lichtjes uitgesmeerd
Waar breng je precies een oogverzorging aan? Start onder het oog aan de binnenkant van je oog en breng het al tokkelend aan richting buiten (werkt drainerend). Nadien breng je het aan onder de wenkbrauw (op het bot). Eveneens van binnen naar buiten.
Normaal doe je dit als je nog geen make up op hebt

Om even specifiek kort in te spelen op de INCI (ingrediënten) lijst. Wat misschien wel leuk is, als het over bio cosmetica gaat. Dan merk ik diverse soorten oliën op die hydraterend - vochtregulerend werken zoals amandelolie en jojoba olie (sterke antioxidant). Enkele plantaardige extracten die tevens verzachtend werken zoals ogentroost en zoethout. Kortom als ik globaal even dat lijstje bekijk, is de inhoud zeker niet slecht.

Als slot conclusie kan ik wel stellen, dat ik dit helemaal niet erg vind om dit product helemaal op te gebruiken. Integendeel zelfs. Dit product is een waar plezier om te gebruiken. Werkt fijn, heeft een aangename geur en textuur. En is bovendien ook nog eens betaalbaar. Mijn mening over groene cosmetica is ineens veel positiever door het gebruik van deze Santé oogfluid.

Deze Santé Oogfluid is verkrijgbaar via de Nederlandse webshop Mildcosmetics (betrouwbare webshop). Prijs per stuk 10.45 euro. Mocht je zelf deze Santé Oogfluid willen uittesten? Tem 15/04/12 ontvang je met de coupon "Beauty Treasures" 15 % korting.

Klanten die vanuit België/Duitsland bestellen krijgen op verzendingskosten van pakketpost 4 euro korting (op de prijzen die vermeld worden op de site).

Heb jij interesse in groene cosmetica? Of zou je graag in de toekomst wat vaker over ecologisch verantwoorde merken wat willen lezen op Beauty Treasures? Laat het me dan zeker weten.

9 opmerkingen:

  1. Dat lijkt me een fijn product ! Ik gebruik zelf erg graag groene cosmetica omdat ik allergisch ben aan bepaalde parabenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kijk ook nooit om naar groene producten in de winkel, maar misschien moet ik mijn mening toch eens herzien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb van het merk Santé de nagellakremover. Ook met zo'n handig systeem als jij hebt, dus ook biobewust ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt als een fijn product! Handige verpakking ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De prijs valt wel goed mee voor zo'n fijn product ! Ik heb helaas wel last van droogtelijntjes dus vrees dat het niets voor mij is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor fijne droogtelijntjes is dit product prima, als het echt gaat over kraaienpootjes in de zin van veroudering. Denk ik dat je iets moet hebben dat nog krachtiger werkt. Maar als het heeft te maken met droogte is dit prima!

      Verwijderen