14 feb 2012

RECEPT: APPELCRUMBLE

Vandaag een blogpost dat totaal niets te maken heeft met beauty, maar een DIY. Ik heb een receptje om appelcrumble te maken. Of ja, receptje tussen aanhalingstekens. Want het is nog simpeler dan de optelsom 1+1. Het is een heerlijk winter dessert. Ideaal als je last minute nog iets lekkers in elkaar moet steken voor je Valentijn.

Wat heb je nodig?
- een kom die in de oven kan
- enkele appels
- Herta Crumble deeg

Start met je appels te versnijden. Je kan uiteraard zelf bepalen of je de schil verwijdert of liever niet.

De Herta Crumble is een kant en klare crumble. Uiteraard kan je zelf ook crumble maken. Strooi de crumble in een laagje van ongeveer een 0.5 cm over je appeltjes.



Verwarm je oven ongeveer een tien minuutjes voor op 200 graden, vervolgens mag je de potjes een 20 à 25 min laten bakken. Als je een grote kom maakt 25 à 30 min. Maar hou uiteraard je crumble wel in de gaten dat het goudbruin kleurt, maar niet zwart.


Serveer de appelcrumble alleen of met een bolletje ijs (vanille of speculoos).


Eet smakelijk!

10 opmerkingen:

  1. Bedankt voor het receptje.Gaan we zeker eens proberen. Fijne Valentijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jaaaa!!! lekker! ik maak zelf ook vaak applecrumble, maar dan gewoon zelf.
    Ik heb altijd wel appels, bloem, suiker, kaneel en boter in huis, dus een toetje is dan zo gemaakt. Heeeerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En het IS ook super lekker, haha! daar hebben we zondag nogal van gesmuld he! :-)!!!! Tot straks!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ja super lekker :-)
    Heb ik ook al een paar keer gemaakt.
    Moet ik dringend nog eens doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lijkt me erg lekker, jammer dat ik allergisch ben voor appels :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan het ook maken met rode vruchten bijvoorbeeld, of met peren. Je kan eigenlijk zelf je fruitsoort bepalen ;-)

      Verwijderen
  6. Mmm, nu heb ik daar zin in! Ziet er zo lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen