5 okt 2011

REVIEW: ICI PARIS XL EYE MAKE UP REMOVER

Sedert het voorjaar heeft Ici Paris XL een eigen verzorgingslijn. Jarenlang is Ici Paris XL een van de grootste parfumerieketens in de Benelux. En voorzien ze dagelijks menig vrouwen van heerlijke geurtjes, mooie make up, en niet te vergeten advies op maat met betrekking tot huidverzorgingsproducten. Dus waarom niet een eigen verzorgingslijn opstarten? Zonder al teveel poespas hebben ze een eigen lijn, waar kwaliteit en het product voorop staat. Er is gekozen voor een simpele verpakking, en minder marketing. Want tenslotte kost het publiceren van reclame in magazines tonnen aan geld. Laat staan een fancy verpakking waar je tenslotte niet bijster veel aan hebt buiten de streling van het oog.

Het eerste product dat ik testte uit de verzorgingslijn was hun Eye Make Up Remover. Net als veel oogdemaquillants bestaat deze uit twee delen (olie en lotion) en door goed te schudden laat het zich vermengen.  Desondanks dat ik fan ben van bifase removers, hou ik niet van de vettige laag nadien. Dit product claimt geen vettig laagje na te laten en raad eens? Het product doet ook nog eens wat het zegt! Mijn oogleden voelen fris aan en ik kan meteen van start met de aanbreng van mijn ooggel. De plastieken verpakking is eenvoudig gehouden met een draaidop (met glinsters). De opening is aan de klein kant waardoor geen grote hoeveelheid product op je watje komt. Wat ten eerste handig is, want ik schud liever enkele malen het product op mijn watje, dan dat ik in één keer teveel heb. En ten tweede werkt het zuinig.

Het product werkt efficiënt en snel. Eerst laat ik het watje even inwerken op de mascara (want die laat zich tenslotte het moeilijste verwijderen) en vervolgens wrijf ik het rustig over mijn wimpers naar beneden. Het eerste resultaat is al verbluffend. Een groot gedeelte van mijn mascara is in eerste instantie al verdwenen. Ook oogschaduw, eyeliner, oogpotlood, wenkbrauwpotlood laten zich makkelijk verwijderen. Dit product kan je zeker gebruiken voor waterproof make up. 

Met mascara (3 laagjes)
Na eerste maal inwerking, en zacht verwijderen

Na het verwijderen van de mascara

Na het verwijderen
Geschikt voor de gevoelige oogleden (zonder parfum) en voor lenzendragers. Als ik 's avonds naar een feestje moet en tussentijds mijn make up moet verwijderen doe ik nooit mijn lenzen uit. Regelmatig worden mijn lenzen troebel vanwege de olie, maar bij deze IPX Eye Remover heb ik hier geen last van. Mocht het toch een keertje in je oog komen, ik had alvast geen last van een prikkerig gevoel.

Kortom een fijn product dat gemakkelijk een zwaardere oogmaquillage verwijderd zonder dat je moet boenen. Want als ik één ding haat, is het dat ik moet zwoegen om mijn make up er vanaf te halen. Ik ben inmiddels aan mijn tweede flesje bezig.

Te koop bij Ici Paris XL, travelsize 50 ml 3,95 euro en 125 ml 7,95 euro.

Heb jij al kennis gemaakt met de Ici Paris XL verzorgingslijn?

9 opmerkingen:

  1. Zou wel gaan maar de verkoopsters zijn onvriendelijk en bekijken me altijd raar precies dat ik iets ga stelen ofzo...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt goed, ik heb er nog geen producten van gebruikt. Zal ik zeker wel eens doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind deze ook goed. Zeker waar voor z'n geld!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Blushieworld oh wat jammer dat ze vervelend doen. Misschien in de toekomst eens een keertje met je mama ofzo langs gaan? Misschien reageren ze dan anders? Want de ici paris xl verzorgingslijn is erg fijn, zeker voor diegene die iets minder budget te besteden hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog nooit een product van het huismerk van Ici Paris XL gebruikt, maar zoals jij het beschrijft zijn ze best fijn! Volgende keer eens kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb hem ook en vind hem wel goed! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. aha dat is wel interessant want ik pak NOOIT van die reinigers omdat ik het 'vettige laagje' zo erg haat :d

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij lijkt mij fijn! Ik houd ook niet van zo een olielaag, vind dat echt walgelijk. :')

    BeantwoordenVerwijderen